İş Kanunu 28. Madde Nedir, Çalışma Belgesi Nasıl Alınır?

İş Kanunu’nun 28. maddesi, işten ayrılan çalışanların işyerinden çalışma belgesi alması ile ilgili hükümleri düzenlemektedir. Bu belge, eski işyerinde çalışanın ne iş yaptığını ve kaç gün çalıştığını gösteren bir belgedir. 4857 Sayılı İş Kanunu’nun 28. maddesi kapsamında son işyerinden alınan çalışma belgesi nasıl alınır? Sorusunun yanıtı, işverenin çalışanı talepte bulunması halinde çalışma belgesini düzenlemesi gerektiği yönündedir. Belgenin vaktinde verilmemesi veya yanlış bilgiler içermesi nedeniyle işçi mağdur olursa işverenden tazminat talep edebilir.

İşten ayrılan çalışana verilen çalışma belgesinde, işyerinde ne kadar süre çalıştığı ve ne iş yaptığı gibi bilgiler yer almaktadır. İşçinin mağdur olmaması için belgenin doğru ve vaktinde verilmesi gerekmektedir. İşveren, işten ayrılacak çalışana çalışma belgesi vermediği takdirde veya yanlış bilgi içeren belge verdiği takdirde tazminat ödemekle yükümlüdür.

4857 Sayılı İş Kanunu’nun 28. maddesi, işsizlik maaşı ile herhangi bir ilgisi bulunmamaktadır. İşsizlik maaşı alabilmek için işçinin kendi isteği ve kusuru dışında işten çıkması ve son 3 sene içerisinde en az 600 gün çalışması gerekmektedir.

Son işyerinden alınan çalışma belgesi örneğine göz atarak, iş kanunu 28. madde kapsamında çalışma belgesinin nasıl olması gerektiği hakkında ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Eğer çalışan, işveren tarafından verilen belgenin doğru olmadığına veya vaktinde verilmediğine inanıyorsa, tazminat talep etme hakkına sahiptir. İşveren, çalışma belgesi düzenleme konusunda iş kanununa uygun hareket etmediği takdirde yasal yaptırımlar söz konusu olabilir.

Yorum yapın

tokat haber - tokatgazetesi
meritking madridbet kingroyal giriş kingroyal meritking giriş