İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) personel alımları her yıl düzenli olarak gerçekleştirilmektedir. İşsiz vatandaşlara ekmek kapısı sağlayan İBB, diğer birçok belediyeye örnek olmuştur. İstanbul Büyükşehir Belediyesi personel alımı şartları nelerdir? İBB memur alımı koşulları nelerdir? İBB kariyer iş başvurusu nasıl yapılır? İBB e-Devlet iş başvurusu nasıl yapılır? İBB ALO 153 iş başvurusu nasıl yapılır? İBB personel alımı için gerekli evraklar nelerdir? İBB personel alım başvurusunu nereden yapabilirim? İBB Bölgesel İstihdam Ofisi iş başvurusu nasıl yapılır? İBB personel alımlarında hangi memuriyetler var? İBB personel maaşları ne kadar? İSPER kurum dışı alınacak memurların başvuru şartları nelerdir? İBB yardım çeki başvuru formu ve başvuru sorgulama gibi pek çok konuda yazımızın içeriğinde bulabilirsiniz.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi hemen hemen her sene düzenli olarak memur alımı yapmaktadır. Lisans mezunlarından lise mezunlarına kadar farklı alanlarda yapılan alımlar ile İBB personelleri için bazı şartlar oluşturmuştur. İBB memur olmak isteyen kişilerin bazı şartları taşıyor olması gerekmektedir. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, herhangi bir rahatsızlığı olmamak ve suç işlememiş olmak ilk şartlardan bazılarıdır. Aranan genel şartlar yukarıdaki gibidir fakat tercih edilen kadroya göre ekstra şartlar da istenebilmektedir. Başvuru yapan kişiler daha sonra sonucun açıklanmasını beklerler. Başvurular ise yetkili kişiler tarafından incelendikten sonra açıklanır.
İBB kariyer iş başvurusu sayfasına giderek size uygun olan iş için başvuru yapabilirsiniz. KPSS puan şartı arayan ya da aramayan birçok iş seçeneği ile İBB kariyer iş kapısı pek çok kişiye umut olmuştur. İBB iş başvurusunu e-Devlet sisteminden de yapabilirsiniz. Öncelikle e-Devlet şifresine sahip olmanız gerekmektedir. Daha sonra e-Devlet sistemi üzerinden İBB personel alımı bölümüne girdikten sonra size uygun olan ilanı seçmeniz ve başvuru yapmanız yeterlidir. Ayrıca İBB iştirakleri için ALO 153 arayarak da başvuruda bulunabilirsiniz.
İBB personel alımı için başvuruda bulunan kişilerden bazı evraklar talep edilebilmektedir. Kimlik fotokopisi, başvuru formu, mezuniyet belgesi, KPSS sonuç belgesi, YDS sonuç belgesi ve fotoğraf istenilen bazı belgeler arasındadır. Başvurunuzu e-Devlet sisteminden veya İBB kariyer sayfasından yaptıktan sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından bazı evraklar talep edilmektedir. Sizler de iş başvurusu için talep edilen evrakları teslim ettikten sonra başvuru sonucunuzu beklemelisiniz.
Personel alımları internet üzerinden yapılmaktadır. İBB kariyer sitesi ve e-Devlet sisteminden size uygun olan pozisyonlar için başvuru yapabilirsiniz. Bölgesel İstihdam Ofisinin İstanbul’da birçok şubesi bulunmaktadır. İstanbul’daki birçok iş yerinin personel arayışına insan kaynaklığı yapan bu kurum binlerce vatandaşa iş imkanı sağlamaktadır. İBB yardım çeki başvuru formu ve başvuru sorgulama gibi konularda da İBB resmi internet sitesi üzerinden detayları öğrenebilirsiniz.
Son olarak, İBB hafta sonu açık değildir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi çalışanları da hafta sonu tatil yapmaktadırlar.