Kredi Dosya Masrafları Nasıl Geri Alınır? İşlemi ve Başvurusu
Bankalardan kredi çeken bireysel müşterilerin ödedikleri dosya masraflarını geri alabilmesi mümkündür. Bu konuda merak edilen soruların cevaplarını sizler için yazdık. Kredi dosya masrafını geri alma işlemi için başvurunun nasıl yapılacağından, hakem heyetine dosya masrafı iadesi başvurusunun nasıl yapıldığına kadar detayları aşağıda bulabilirsiniz. Ayrıca yazının sonunda e-devlet sisteminden kredi dosya masrafı iadesi başvurusu nasıl yapıldığı ve kredi dosya masrafı başvuru sorgulama işlemi nasıl yapılacağı hakkında bilgileri de bulabilirsiniz.
Kredi Dosya Masrafı Geri Alma Başvurusu Nasıl Yapılır?
Kredi dosya masraflarını geri alabilmek için öncelikle bankanıza başvuru yapmanız gerekmektedir. Banka, dilekçeyi değerlendirerek müşteriye dosya masraflarını geri ödemezse, müşteri ilgili mercilere başvurarak masrafını geri alabilir. Başvuru sonuçlandıktan sonra hakem heyetinin size ileteceği yazılı karar ile birlikte bankanıza giderek hakkınız olan masrafı geri alabilirsiniz.
Eğer banka hala ödemeyi gerçekleştirmiyorsa, paranızı icra yoluyla geri almanız mümkündür. Dilekçe örneği için linke tıklayabilirsiniz. Başvurunuzun sonucunu öğrenmek için bireysel müşteri hakem heyetine başvurabilirsiniz.
Hakem Heyetine Dosya Masrafı İadesi Başvurusu Nasıl Yapılır?
Hakem heyetine dosya masrafı iadesi başvurusunda bulunmak için ilgili hakem heyetine faks veya posta yoluyla başvuruda bulunabilirsiniz. Hakem heyetine başvuru yaparken aşağıdaki belgelere ihtiyaç duyulur:
– Başvuru formu
– Bankanın yazılı yanıtı
– Başkası adına başvuru yapılıyorsa vekaletname
Hakem heyetine başvurduktan sonra genellikle üç aylık bir süre içerisinde başvurunuz karara bağlanır. Başvurunuz sonuçlandıktan sonra heyetin size iletmiş olduğu yazılı karar ile birlikte bankanıza giderek hakkınız olan masrafı geri alabilirsiniz.
E-devlet Sisteminden Kredi Dosya Masrafı İadesi Başvurusu Nasıl Yapılır?
Türkiye Bankalar Birliği’nin e-devlet sistemi üzerinden sağladığı Bireysel Müşteri Hakem Heyeti hizmetini kullanarak başvurunuzu oluşturabilirsiniz. Sisteme giriş yapmak için e-devlet parolanızı kullanabilirsiniz. Sisteme giriş yaptıktan sonra var olan başvurularınızı listeleyebilir ve yeni başvuru oluşturabilirsiniz. Başvurunuz için belirtilen şartları kabul ederek, gerekli bilgileri doldurduktan sonra başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.
Kredi Dosya Masrafı Başvuru Sorgulama İşlemi Nasıl Yapılır?
E-devlet sistemi üzerinden başvuru sorgulama işlemi gerçekleştirerek, başvurunuzun hangi durumda olduğunu öğrenebilirsiniz. Ayrıca Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’nin çağrı merkezini arayarak veya e-posta adresinize gönderilen referans kodu ile durum sorg