Kira Yardımı İçin Nereye Başvurulur? Nasıl Alınır?

Ülkemizde sosyal yardım paketleri ile ihtiyaç sahibi bireylerin yaşam kaliteleri artırılmaya çalışılmaktadır. Bu amaçla, kira yardımı gibi çeşitli yardım politikaları yürütülmektedir. Kira yardımı için başvuru yapabilmek için gerekli şartlar bulunmaktadır. Bu şartlar; mülk sahibi olmama, barınma ihtiyacını karşılayacak düzeyde gelir olmama ya da kira ödemelerinde yaşanan güçlükler şeklinde sıralanabilir.

Kira yardımı başvurusu yapabilmek için belirli bir kuruma başvurulması gerekmektedir. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmet Bakanlığı ve bağlı bulunan müdürlükleri, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Özel Vakıflar ve Dernekler, Sivil Toplum Kuruluşları, Maddi Yardım Gönüllüleri, Belediye Başkanlıkları gibi kurumlar başvuruları kabul etmektedir. Başvuru yapılan kurumlar kendi bütçeleri dahilinde, başvuran kişilerin ihtiyaçlarına göre ödeme yapmaktadır. Kira yardımı desteğinin miktarı ve süresi yetkilendirilmiş kurumlar tarafından belirlenir.

Kira yardımı başvurusunda bulunacak olan kişilerin belirli bir liste halinde belgeleri hazır olması gerekmektedir. Bu belgeler; başvuru sahibinin T.C kimlik numarası yazılı nüfus cüzdanı fotokopisi, kira yardımı başvuru formu, riskli yapıya ait tespit ve yıkım formu, güncel tapu kaydı ya da tapu belgesi, arsa payı olan tapularda emlak vergi beyannamesi, hak sahibinin ya da vekilinin Ziraat Bankası’nda hesabı bulunduğuna dair hesap numarası ve hesap cüzdanı fotokopisi, kat malikine ait ödenmiş fatura

Yorum yapın

tokat haber - tokatgazetesi
meritking madridbet kingroyal giriş kingroyal meritking giriş